Také obyčajné Bytie - príbeh 6

 

Ľudia sú zvláštni. Včera som sa vracala z obchodu, vystupovala som po schodíkoch, ktoré vedú k nášmu paneláku a uvidela som skupinku starších mužov, ako zametajú štrk, ktorým v zime posypávali ľad na schodoch a chodníkoch. Potešilo ma , že nám už štrk nebude škrípať pod nohami a veselo som pracujúcim mužom povedala: „Ďakujeme, že nám to tu zametáte-)“ Mužov to tak prekvapilo, že znehybneli, stíchli a len vyvaľovali oči na mňa a pozerali jeden na druhého. Absolútne nevedeli normálne zareagovať. Mohli povedať: „Robíme to radi...“ Alebo tak nejak...Ale oni buď za mojím poďakovaním videli niečo „nekalé“? možno iróniu, ktovie....len nie normálne radostné poďakovanie – lebo tak som to ja myslela. Ľudia za všetkým vidia niečo „zlé“...hmmm.....Máme sa ešte čo učiť.

A dnes ma na prechádzke k priehrade prekvapilo, ako sa prejavuje prichádzajúca jar. Samé páriky.

Kačky sa párili už dlhšie. A dnes....vykračujem si a hneď obchádzam párik muž a žena s dieťatkom, objímali sa na chodníku....aké krásne.

O kúsok ďalej párik mládenec s devou sedeli na lavičke a okolo nich pochodoval neisto párik labutí čakajúc, že sa im ujde niečo dobré, ale nič sa im neušlo.

Na hrádzi som stretla známeho s milým psíkom, ktorý mu robil spoločnosť v jeho osamelosti. Psík je veľmi milý , ale ustráchaný, plachý...vždy bočí, pred ľuďmi ujde..dnes predo mnou neušiel, dokonca sa ani nevyhol ako zvyčajne. Dobré znamenie.  Všimli sme si otužilca, ktorý rázne a odvážne vošiel do vody, na hlave mal šedú vlnenú čiapku a postavil sa do vody tak, že upažil ruky a držal ich kúsok nad vodou. Ja, muž so psíkom a aj muž, ktorý sa stará o dobrý stav hrádze, sme otužilca pozorovali a asi všetci sme rozmýšľali, aký je zmysel jeho zvláštneho postoja. To sme ešte nevideli. Možno aby ho neoziabali ruky? V pozorovaní otužilca ma vyrušil štekot nesmelého psíka. Vždy ho vzrušia myšacie diery. Strká zúrivo ňufák do myšacích  dier a nahlas šteká, vrtí chvostom,  poskakuje. Asi chce myši z diery vypudiť..-)) Psík štekotom  narušil ticho pri priehrade a upútal pozornosť nás všetkých. Milujem toho psíka, aj keď sa mi nikdy nedá pohladkať. Milujem to tu.

A cestou späť......... – na lúke nad chodníkom cupkal párik – dve straky... cup cup cup.... Skackali okolo seba, asi predsvadobný tanec. Krásne.

A o kúsok ďalej na cvičiacom náradí ďalší mládenec a deva cvičili chichotali sa, flirtovali....tiež také milostné tanečky....Krásne. Jar sa ozaj naplno prebúdza.

Len môj „samček“ nikde nikto.

Cestou k nášmu domu som stretla skupinku teenegerov, ako ma uvideli, asi tiež túžili s niekým sa spájať, zavolali na mňa:  „ Dobrý deň!!! Hahahaha!“ :-)))) A ja im na to zvesela: „Ahojte!“ Môj pozdrav ich tak prekvapil, že sa ešte hlasnejšie rozosmiali... Puberta... Kto by to nepoznal...? :-)

Také krásne predjarie....naplnené túžbou po láske a po párení... :-)