Také obyčajné Bytie - príbeh 52

Začal august, teploty stúpajú, ľudia si vychutnávajú dovolenky a výlety, niekto zavára, niekto maľuje dom a mňa dnes čakala kontrola u lekára. Nemusela som vstávať príliš skoro, a tak som sa pokojne  vyviezla autobusom do mesta, prešla som kus cesty pešo k poliklinike a vošla som do čakárne. A tam  – prekvapivo dnes iba 5 ľudí. To ma prekvapilo, pretože čakáreň býva väčšinou plná. Ako dobre, pomyslela som si – nebudem čakať dlho.

A tak sedím, čakám a vnímam okolitú atmosféru. Všade ticho. Chodba bola úplne tichá, prázdna, ani z vedľajších čakární sa neozývali nijaké zvuky. V pondelok, keď som tu bola na odber krvi , to bolo úplne iné. V čakárňach aj na chodbe sa nervózne tlačili davy ľudí, všetci sa strkali, pokrikovali na seba, každý sa snažil prepchať sa dopredu. Nervozita. A dnes úplný pokoj,  ticho. Lekári v tichosti pracovali, sestričky pokojne volali pacientov. Nikto sa nikam nepchal, všetci trpezlivo čakali.

Odrazu začujem z chodby detské hlasy. Dievčatko – asi 7-ročné, krásnym zvonivým hláskom niečo veselo na chodbe rapotalo. O chvíľu začalo rázne po tichej prázdnej chodbe pochodovať a tým jasným zvonivým spevavým hláskom nahlas zvolávať: „Vážení  zááákazníci!! Blíííži sa posledná stanica! Vystupovááááť!!Rýchlo!.....Váážení záákaznííci (slovo cestujúci asi ešte nepoznalaJ ) – nastupovááááť! Pekne po jednom!!..“ J)) A tak dookola opakovala to isté. Ľudia v čakárni sa započúvali do jej jasného zvonivého hlásku, usmievali sa, ba niektorí sa aj zasmiali. Toľko radosti v  takom pochmúrnom prostredí. Dieťa  nevnímalo strach, netrpezlivosť a úzkosť ľudí, tešilo sa zo života a zo svojej hry na stanicu a cestovanie. Odrazu jej prevolávanie, ktoré nemalo konca, prerušila jej matka, ktorá vyšla z vedľajšej čakárne a vážnym hlasom dievčatku povedala: „Poď ideme“. Hra bola prerušená a ukončená. Dievčatko sa matky s nádejou v hlase spýtalo: „Ideme autobusom?“ – ešte stále v cestovateľskej nálade. „Ale nie, ideme pešo domov.“ „Aha – sklamane hleslo dievčatko. Matka s dcérkou odchádzala a hlas dievčatka tíchol v chodbe.

Až doma ma napadlo – nič sa nedeje náhodou. Prečo som bola svedkom práve takejto „hry“ dievčatka? Prečo som počula práve jej slová na nastupovanie a vystupovanie? Čo ak jej zvonivý jasný hlások bol hlas božieho posla, ktorý oznamoval „cestovateľom“ vo vesmírnej škole žitia: „Nastupovať! Začína nová inkarnácia! Vystupovať! Končí ďalšia inkarnácia!“...a tak stále dookola. Nič , čo začujeme – na ulici, v čakárni u lekára alebo v autobuse, nezačujeme náhodou. Cez rôznych ľudí sa nám tak prihovára Boh: a tak......stíšme sa a počúvajme pozorne, čo kto okolo nás hovorí...