Také obyčajné Bytie - príbeh 61

 



Dnes je taký príjemný tichý deň. Ľudia sa ráno pobrali do práce, študenti do škôl a ostatní do potravín na nákupy. Potom dedina ostala prázdna a tichá. Aj ja som si po nákupe porobila doma, čo bolo potrebné a vychutnávala som si pokoj . Vyklonila som sa z okna, zhlboka som vdýchla vôňu jesennej hory za oknami, vnímala som ticho prázdnej ulice a povzdychla som si: „Och, aká krása!“ pozrela som na oblohu nad našou horou a vidím – oblaky vytvorili srdce – krása! Pozdrav od anjelov...-)

Celé hodiny vonku ani živáčika. Ticho. Slnko a príjemná teplota ma po obede vylákali von. Schádzam k priehrade. Tam nikoho. Len jeden rybár zápasí s udicou. Ovce ešte nevyliezli, aj posledná labuť zmizla, kačky tiež dnes nevidím. Len tichý zvuk mojich krokov. Chvíľa zamyslenia a nepozornosti a skoro som stúpila na hada. Na hadíka. Veľká húsenica- takmer 10 centimetrová – ktovie, aký motýľ z nej bude. Slnko nevylákalo von len mňa, ale aj zvery, o ktorých väčšinou ani netušíme. Polia za priehradou pusté a tiché. Niečo sa na nich zelená. Hory v diaľke ožiarené slnkom priam zunia tichom. Z dediniek učupených na úpätí hôr tiež nepočuť žiadny zvuk. Len kosačka  z druhej strany priehrady- kosec kosí poslednú tohtoročnú trávu. Bager v diaľke vrčí – niekto pracuje.

Slnko pripeká . Prechádzam hrádzou a vidím muža, ktorý hrabe už pokosenú trávu, a ako vždy ma úctivo zdraví. Zhrabúva trávu na úhľadné kôpky. V tichu počuť zvuky hrablí v suchej tráve. Také krásne bytie...

Pozorujem horu za naším sídliskom. Začína sa krásne jesenne sfarbovať. Je ožiarená slnkom a tiene oblakov na nej vytvárajú krásnu mozaiku. Dnes nijaké lietadlá ani žltý balón, ktorý sme pozorovali včera. Možno sa objaví neskôr, v podvečer.

Kráčam hore sídliskom domov a vidím, ticho dopoludnia skončilo a objavujú sa prví študenti vracajúci sa domov zo školy. Začína víkend. Sídlisko stále prázdne. Ľudia sú buď  v práci, alebo už brázdia po nákupných centrách. Ako väčšinou v piatok. Vychutnávam si posledné hodiny ticha. Onedlho sa ľudia začnú vracať domov a začne ruch piatkového večera. Ako väčšina ľudí aj ja milujem október , jeho farby, vône a atmosféru jesene. Vonku je stále úplne ticho. Nikde ani živáčika....