Také obyčajné Bytie - príbeh 65

 



Dnes je taký krásny tichý deň. Je Sviatok všetkých svätých. Ľudia sú doma, alebo na cestách k hrobom svojich blízkych. Ale mnohí pracujú. Napríklad smetiari. Zobudili ma s rámusom o šiestej a ja v zmätení, v polospánku mysliac, že to bijú zvony na kostole a je čas vstávať, vyletím z postele a púšťam sa do cvičenia. Nachystala som si raňajky a až keď som si k nim sadla, zistila som, že je ešte len pol siedmej. Zvony na kostole bijú až o siedmej. No nevadí, vstala som skôr. Aspoň sa pustím skôr do upratovania, ktoré ma dnes čaká.

Upratala som celý byt, snáď som vysávaním nezobudila susedov, ktorí ešte spia. Chvíľu som si oddýchla a vybrala som sa na prechádzku. Vonku ticho, a pri priehrade už tretí deň zvláštna atmosféra. Rybári majú nejakú rybársku súťaž. Sú nastavaní okolo celej priehrady husto vedľa seba a lovia ryby ostošesť. Bolo pri priehrade rušno a zároveň ticho. Rybári lovili bez slova, potichu. Psíčkari sa venovali svojim psíkom potichu, ovce sa ticho pásli na lúke a bača ticho sedel uprostred stráne a pozoroval ovce a celé okolie. Na kopci čupelo pár detí a púšťali šarkanov. Ticho ich sledovali. Jeden šarkan sa vznášal vo výške asi 50 metrov, ani sa nehýbal, len chvost mu mával vo vetre. Krásny pohľad.  Prechádzam po chodníčku popod lúku, pozorujem ovce, baču, letiaceho šarkana, psíčkarov a bežcov, ľudí na cvičiacom náradí a asi 60-ročného korčuliara, ktorí sa korčuľoval profesionálnym štýlom a všetci ho s obdivom sledovali. Každý sa venoval svojej činnosti bez slova a vychutnával si atmosféru dňa, spoločenstvo všetkých ľudí, ktorí sa rozhodli tento deň stráviť tu, pri priehrade. Úžasná nálada.

Smerujem domov, prechádzam cez naše námestíčko, pohľadom skontrolujem veľké figuríny Kremienka a Chocholúšika, ktoré nejaké šikovné ruky zhotovili zo slamy a vyzdobili vyrezanými tekvicami.

Na námestí  dve mamičky so svojimi deťmi, ktorým sa dnešná vychádzka vôbec nepáčila a vrešťali z plných pľúc. Božská trpezlivosť matiek, ktoré na takéto prejavy detí dokážu reagovať trpezlivo a pokojne. Listy padajúce zo stromov sa vznášajú vo vzduchu, kým dopadnú na zem, na sídlisku len pár ľudí so psíkmi  a vôňa sviatočného obeda prebúdza aj posledných spáčov...