Také obyčajné Bytie - príbeh 64

 




Je štvrtok, koniec októbra, ďalší z rady krásnych slnečných dní neskorého babieho leta. Rozhodla som sa , že zájdem na cintorín do Prievidze na hrob môjho otca, kde som  už pár rokov nebola. Kúpila som krásny veniec  zo šišiek a kahanček  a vyviezla som sa na druhý koniec Prievidze.

Aj keď  „dušičky“ sú až cez víkend, cintorín už bol plný farebných chryzantém, sviečok a kytíc – umelých aj prírodných. Počkali sme sa s dcérou a vnúčatami pred cintorínom a vyšli sme malým kopčekom k hrobu môjho otca. Položila som venček, zapálila som kahanček , chvíľu sme v úcte postáli a vybrali sme sa na prievidzské námestie krížom cez krásny park. Suché žlté lístie opadané z veľkých starých stromov nám šuchotalo pod nohami, atmosféra krásnej jesene.  Hlavne malému Jurkovi sa to páčilo. Celí vysmädnutí sme zašli do prvej cukrárne ,odkiaľ nás „vyprevadili“ – vraj keď  nie sme zaočkovaní ani sme neprekonali kovid, tak tam nemôžme byť. Nuž – čo keď sme zdraví. Ale fašistický režim trvá hlavne na potvrdenkách. A tak sme sa vybrali do inej – krajšej cukrárne. Slniečko svietilo, a tak sme sa usadili na dvore cukrárne, dali sme si kávičku a zákusok, deti sa ponaháňali, pohrali s hračkami. Zažili sme tam pár pekných chvíľ. Vybavili sme nejaké veci v obchodíku so  zdravou výživou a zamierili sme na stanicu na autobus domov.

V autobuse do mojej dedinky bolo iba pár ľudí. Pohodička. Na sedadlách za mnou sedela staršia pani s vnučkou. Volala sa Kristínka. V autobuse mal šofér nahlas pustené rádio, z ktorého sa práve ozývala pieseň Petra Nagya - Kristínka, snáď iba spííš....Pani začala vnučke rozprávať obsah textu piesne , že je to o dievčatku Kristínke, ktorá sa zrútila zo skál. Dievčatko sa ustrašené opýtalo: „ To je pesnička o mne??“ – „ Ach, to nie!!“ vystrašene odpovedala jej babka. A hovorí jej: „Dobre počúvaj, o čom sa v tej pesničke spieva.“ A pani začala spievať spoločne s Petrom Nagom: „Kristínka, Kristínka, snáď iba spíš...“ Nespievala o nič horšie ako populárny spevák. Spievala tak pekne, jej hlas zvučal celým autobusom, že všetci ľudia stíchli a počúvali to duo – spevák a pani. Kým pesnička doznela, prišli sme do cieľa cesty. Pekný koncert – jedna pesnička cestou v autobuse. Za oknami jesenná príroda, naša žltá hora, pokoj, ticho. Pocit z tej atmosféry a zo ženinho spevu vo mne doznieval ešte hodnú chvíľu. A aj predstava doráňanej Kristínky na dne skál....

Aj napriek tomu, že som už bola uchodená, vybrala som poobede ešte k priehrade na prechádzku. Pri priehrade bolo teplo ako v Chorvátsku – ako to hovorí môj sused – otužilec – Števko. Vo vode stála jedna otužilkyňa, voda bola po mrazivej noci iste studená. Muž ju pozoroval a povzbudzoval, aby ešte vydržala-).

Obloha bola čistá, jasná, azúrovo modrá, blankytná. Deti ešte v škole, ľudia v práci, ovce ešte „doma“ a tak pri priehrade vládlo ticho a kľud. Obchádzam svižným krokom priehradu, takmer stúpim na malého hadíka, ktorého zbadám na poslednú chvíľu, lebo sa úplne podobal na vetvičky popadané na chodníčku. Premýšľam nad tým, ako ma noc čo noc celé roky mučia čierni mágovia, ktorí už umučili a povraždili mnoho  ľudí na Slovensku, ...tých najlepších.  Zničili mi život a som už umučená a vyčerpaná na smrť. U koho hľadať pomoc? Ako to vysvetliť polícii? Zavolať na pomoc iných silných mágov?  - tí by si vypýtali státisíce eur za svoje služby – a na to ja nemám. A spustiť tak vojnu mágov – aké šialenstvo by z toho vzniklo? A tak ísť len cestou Krista, ktorý trpel a netúžil po odplate, ani po pomste. Veriť, že každému sa raz vráti, čo niekedy sám vykonal. Život mám zničený dlhoročnými útokmi mágov, ktorí toto všetko robia ktovie prečo, vyrábajú ľuďom, ktorí sa vzoprú rakovinu – to robia teraz aj mne a povraždia tých, ktorí netancujú, ako oni pískajú. A tak – ako sa píše v knihe Kurz zázrakov, ktorú diktoval sám Kristus: Ak sa vzdáte tohto sveta a života v tomto svete, získate večný život tam, v nebi. Ale ak budete velebiť tento život v tomto svete, prídete o večný život v nebi – obrazne povedané.

Je krásny jesenný deň, ale tam, „za oponou“ ľudia prežívajú svoje drámy. A záleží len na nás, ako na danú situáciu zareagujeme, alebo aj nezareagujeme. Či v každej situácii ostaneme v stave lásky, alebo zaútočíme späť, alebo dokonca zatúžime po pomste. Ktorou cestou chceš ísť? – do neba alebo do pekla?