Také obyčajné Bytie - príbeh 12

 


Smerujem na cestičku k priehrade, ale dnes z druhej strany, popri stromoch....blato už vyschlo. „Babka!“ ..- zvolal na mňa asi 2-ročný ružolíci chlapček. Zasmiala som sa, - aké zlatíčko. „To nie je naša babka, naša išla k zubárovi“ – opravila chlapčeka matka. „Dobrý deň“ – pozdravila ma ospravedlňujúco. Usmiala som sa na ňu.

Kráčam popri stromoch, vtáky ohlušujúco nahlas spievali. Jar už ozaj prišla.

Oskenovala som pohľadom hladinu priehrady, hľadám labute – nie sú tu. Asi odleteli, presídlili niekam inam. Alebo hniezdia  ukryté pod nejakým kríkom. Páriace tance majú za sebou, prišla etapa sedenia na vajciach.

Po tejto cestičke kráčam veľmi rada, hlavne v lete, keď je tu tieň a vtáky štebocú. Čoskoro sa ozve kukučka, zaklope ďateľ. Zatiaľ ich ešte nepočuť. Je priskoro. Ale čoskoro...

Dnes je tu  úplný kľud. Som tu sama. Prešla som cez hrádzu a omyl! Predsa niekto. Vo vode stojí jedna otužilkyňa. Ruky drží zdvihnuté nad hlavou – teraz ma to už neprekvapuje. Už som poučená, ak si spomínate na môj predošlý príbeh a viem, že ruky majú otužilci nad vodou preto, že chlad vody spôsobuje ukrutné bolesti na chrbtoch rúk. A na brehu – najprv som myslela, že je to nejaký batoh. Ale keď som sa priblížila, zistila som že to je dieťa. Malé dieťa v kočíku, same opustené. Volalo na matku, ktorá stála v ľadovej vode. „Mama! Mama!“ –„Ešte minútku! Vydrž“_ Akoby také malé dieťa chápalo, čo je to minútka. Vykláňalo sa z kočíka, už už padalo, volalo  mama mama! A matka napätá počítala sekundy a nervózne stála vo vode. Snáď to dobre dopadlo.

Mám to tu rada, keď je tu tak pusto.

Blížim sa ku koncu betónovej cestičky , tam je už pár rodičov s malými deťmi a hore na kopci na lúke na vyvýšenom kanáli sedí v lotosovom sede mladý muž, snaží sa meditovať a okolo neho veselo pobehuje psík. Presne ten, ktorého mám tak rada. Ten plachý a nesmelý, ktorý sa nikomu nedá pohladkať. Skackal okolo svojho pána, asi sa čudoval, kde to sedí, čo to robí, prečo nepokračujú v prechádzke. „Nevyrušuj ma!“ – okríkol mladý muž psíka. Akoby pes chápal, čo je to meditácia, akoby chápal, že má čušať. Alebo sa nebodaj aj od neho vyžadoval turecký sed a stav ticha? -))

Nuž.....z meditácie nič nebolo.

Psy nechápu novodobé módne duchovné trendy a chcú skrátka žiť. Tešiť sa a duriť myši z myšacích dier.

Dnes je taký tichý deň Nikde nikto. Ľudia už majú dosť tohto väzenia a nikam sa im nechce.

Tí, čo idú do práce, idú nasilu, tí, čo idú s deťmi na prechádzku, tiež idú bez radosti a nasilu. Život sa zastavil.

Usmejte sa na každého, oho stretnete, ak nemusíte, nenoste respirátory, dýchajte, milujte život.....napriek všetkému.