Také obyčajné Bytie - príbeh 14

 


Po náročnejšej konzultácii s dávno zabudnutou klientkou som sa rozhodla ísť na prechádzku ešte raz. Ranná prechádzka bola tichá, ako vždy, bolo nás pri priehrade len pár. Prekvapilo ma len to, že ma zastavila jedna psíčkárka a pýtala sa, či neviem, kto okolo priehrady rozhadzuje kuracie mäso. Jej pes jedno len-len že nezhltol. Neviem. Čo to bolo za mäso, kto to tam pohádzal, prečo? Za akým účelom. Iste nič dobré. Čo sú to za ľudia? A pritom mnohí z nich kričia, aby „toto celé“ už skončilo, aby sa TO vrátilo do starých koľají. Ja to nechcem. Chcem zmenených a prebudených ľudí, ktorí už nebudú schopní páchať zlo, ktorým sa otvoria duše a srdcia, ktorí budú žiť v láske a radosti. Zatiaľ to takto vôbec ale vôbec nevyzerá.

 

Keď som vyrazila von podvečer, slnko bolo ešte vysoko a nálada vonku úplne iná ako celé dlhé zimné mesiace. Ulice boli plné ľudí, hlasná vrava, smiech, deti na bicykloch, lavičky plné urečnených susedov, ktorí  si po dlhých mesiacoch izolácie mali čo povedať. Všetci bez rúšok. Dobré znamenie.

Zišla som k priehrade a tam vládla doslova „letná sezóna“. Davy ľudí, desiatky cyklistov, rodiniek na večernej prechádzke, detí na kolobežkách. Vrava krik a smiech. Plná lúka skupiniek a zaľúbencov, ktorým nevadilo, že nová tráva ešte celkom nevyrašila. Až na dve ženy- všetci bez rúšok. Napokon – kto by sa dusil v respirátore, keď vonku vonia jar, spievajú vtáci, bzučia včely, zuní láska ...a potom...v rúške sa ani bozkávať nedá-).

Zozadu ma takmer nabrala rozjašená mamina na detskej kolobežke a v tej eufórii vôbec nevnímala ako rozveselila svojím športovým výkonom celé okolie. Jej synček nelenil a vzápätí ju doháňal. Pokojné a tiché boli len naše dve labute. Ani ovce a kozy, ktoré sa pásli vzadu na lúke sa nedali vyrušovať ľudským ruchom. Ani tie rúšky nemali.

Tak som si predstavila, že keby niekto chcel túto bezrúškovú situáciu niekde nahlásiť, ako by si s tým policajti poradili. Aj keby sa nahrnula horda udržiavačov poriadku, nemali  by šancu pochytať tie desiatky vytešených ľudí. Nemali by šancu a zrejme by boli totálne ignorovaní.

Takto to vyzerá, keď dlhý čas doma uväznení ľudia zacítia vôňu jari, vôňu života, vôňu lásky. Nič a nikto ich už nespacifikuje. Úplne zabudli na vírus, na strach zo smrti, z dusenia a všetci skrátka zhlboka dýchali....a ŽILI! Skvelé budovanie imunity. Takto vyzerá zhmotnená radosť.