Také obyčajné Bytie - príbeh 15

 


Na našom dvore je to ako v koncertnej sále. Drozdy vyspevujú z plných hrdielok, sýkorky štebocú, hrdličky hrkútajú a stavajú si hniezda, kladú vajíčka. Dokonca som videla bitku dvoch drozdov, ktoré bojovali o samičku. Drozdy vyleteli do vzduchu a tam silno trepotali krídlami a útočili na seba zobákmi. A zas a zas. Rada pozorujem toto vtáčie divadlo. Možno na vašom dvore je to tiež tak. Zapozerajte sa....

Dnes som mala sociálny deň plný kontaktov. Možno sa niekto čuduje, načo o tom hovorím. Ale v tejto dobe väznenia sú dve skupiny ľudí. Niektorí zavretí stále doma so svojou rodinou majú tých kontaktov až „nad hlavu“, alebo tí, čo chodia do práce, kde je veľa ľudí, ale my osamelí  často prežijeme celý týždeň, keď nevidíme ani  živú dušu, nemáme s kým ani slovo prehodiť  a to je na psychiku veľmi náročné, hlavne keď to trvá už tak dlho. Niekedy mám pocit, že už ani rozprávať neviem, že neviem reagovať a tvoriť vety. A to mi už pár osamelých ľudí hovorilo – že keď sa majú s niekým rozprávať, tak im neprichádzajú na um tie správe slová, lebo ich nepoužívajú. Divná doba. Ale dnes to bol iný deň.

Medzi mojich priateľov a moje najbližšie okolie patria hlavne duchovne zameraní ľudia, terapeuti, mystici, astrológovia a tak aj témy debát sa točia okolo  toho. O to viac ma poteší, keď sa môžem stretnúť s mojimi priateľkami, celkom obyčajnými a pritom celkom neobyčajnými.

Na Andrejku som čakala pred našou krásnou kaviarničkou a podebatovala som si s naším milým čašníkom, ktorého majú všetci tak radi. Pohovorili sme o tom, ako prežili nápor vírusu a ako zvládajú uzavretie reštaurácie. Niečo, čo trápi mnohých. Ale už prichádza Andrejka ako vždy veselá a zdiaľky na mňa máva: „Ahoj Evi...!“-)))

Som  taká rada, že ju vidím, nevideli sme sa takmer celý rok. Ani si už nepamätám. Objednali sme si nápoje  a usadili sme sa na sídlisku na polámanej lavičke. Slniečko na nás svietilo a trvalo hodinu, kým sme si všetko vyrozprávali. Niektorí ľudia chodia aj v tejto dobe do práce, kde sa stretávajú denne s ľuďmi a možno tŕpnu, či sa nenakazia, a my osamelí sme z celého srdca vďační za takéto krásne milé ojedinelé stretnutie.

Po hodinke sme sa vybrali na prechádzku k našej krásnej priehrade. Úplne iná nálada na obed a úplne iná, keď chodím skôr. Ľudia, vrava, kačice škriekajú, labute dotvárajú romantický obraz a my dve s Andrejkou.....stále si máme čo povedať. Také.... „obyčajné veci“. O živote. O radosti. O kráse ľudí. O vďačnosti rodičom. O deťoch a vnúčatách. O odpúšťaní....

Cestou späť prechádzame cez naše námestíčko a – aká krása! Dve šikovné ženy vytvárajú Veľkonočnú výzdobu. Maľovanými vajíčkami vyzdobili celú malú okrasnú vŕbu, pred ňu postavili  dvoch slamených zajacov s veľkými ušiskami a po bokoch figuríny muža s fajkou a dedinskej ženy. Nádherné. To zrejme samé vyrobili. Toľko tvorivosti! Krása. Milujem týchto ľudí. Je krásne ako skrášľujú túto dedinôčku – každý prispeje svojím kúskom . Často mám pocit,že sa tu zišli tí najšikovnejší ľudia. Šikovná a pracovitá kaderníčka, veľmi šikovná a pracovitá krajčírka, milé a pracovité predavačky, ženy, ktoré okolo domov vytvárajú krásne kvetinové záhony, ktoré nám už kvitnú, uštebotané učiteľky, podnikatelia, právničky a aj ja – astrológ . Milujem týchto ľudí.

„Aká nádhera!“ – pochválila som dve ženy, ktoré hotovili veľkonočnú výzdobu. Potešene sa zasmiali.

Andrejka sa vybrala pešo domov – dosť ďaleko, ale poslúchla svoje deti, ktoré ju upozornili, aby autom neznečisťovala vzduch a radšej sa prešla. Zlatá naša mladá generácia, myslí na našu planétu.

 

A to na dnes nebolo všetko. Čakal ma prekvapujúco ešte jeden veľmi dlhý telefonát, zväčša o astrológii , o živote, o vzťahoch – ako to už zvykne pri poradenstve byť. Tak som si preverila, či mi moja slovná zásoba ešte slúži, či mi zídu na myseľ tie správne slová...lebo..keď človek celé týždne mlčí, nie je rozprávanie až taká samozrejmosť-)

Ale prijímajme všetko, tak ako to prichádza. Kto má byť s rodinou a s ľuďmi, nech sa z toho teší a kto má byť sám nech to prijíma pokojne.

Vyjdite na dvor , sadnite si na lavičku a pozorujte vtákov. Počúvajte ich spev, hrkútanie hrdličiek, pozorujte, ako si stavajú hniezda a veselo poletujú tam a sem. Kto má dušu plnú zázrakov a vie sa pozerať a vie načúvať, nepotrebuje výlety do cudziny. Vidí zázraky tu...na svojom dvore.