Také obyčajné Bytie - príbeh 16

Veľkonočná sobota, ochladilo sa. Aj keď v rokoch, keď už žijem sama bez dcéry, kuchárske práce neobľubujem a varím len preto, aby som žila zdravo, dnes som sa vychystala upiecť koláč pre môjho jediného veľkonočného kúpača – môjho vnúčika. Zbežne som upratala a aj koláč bol za hodinku hotový. Vydaril sa skvele – veď aj moja dcéra ma uistila, že „na tomto koláči sa ozaj nič nedá pokaziť“ -) A mala pravdu.

Dnes ma príde navštíviť moja kamarátka Lenka, tak popoludní koláč dokončíme a ochutnáme.

Vonku je dnes ticho. Len vtáci vyspevujú. Do návštevy je ešte čas, tak sa vyberiem na prechádzku. Keď  som zišla dolu k veľkonočne vyzdobenému  námestíčku, zistila som, že až tak pusto vonku nie je. Len ľudia sú dnes akísi tichí. Veľká skupina otužilcov už stála potichu vo vode, títo nemali magnetofón, takže ani hudba, ani tancovanie, ani skandovanie ani spev. Nič z toho sa dnes nekonalo. Len tlmené tiché útržky rozhovorov na pozadí ticha. Po cestičke okolo priehrady kráčalo a bežalo  pár chodcov, bežcov, aj otužilci, ktorí sa už behom zahrievali. Ale všetci sú dnes tichí.

V tichom zákutí priehrady plávajú naše dve labute a rodinka s deťmi ich z brehu obdivuje. Mamička híka od nadšenia: „Aké sú nádherné! Nádherné! Nádherné!!“ A deti ticho pozorujú labute a skúmajú, či sú ozaj také nádherné...Áno...sú....

O kúsok ďalej som stretla moju najlepšiu priateľku Blažku. Aj ona dnes kráčala ticho, len občas prehodila pár slov so susedkou, ktorej psík hneď na mňa začal radostne vyskakovať. Tak sme sa vyhladkali a uháňala som rýchlym  tempom ďalej. O kúsok ďalej muži zahŕňali jamy na cestičke štrkom, a aj keď usilovne pracovali a komentovali to, aj ich  vrava bola tlmená a ticho za zvukmi rozhovoru bolo citeľné. Zvláštna atmosféra ticha v dnešnom dni.

Pozorovala som dvoch otužilcov, ktorí sa rozhodli celú priehradu preplávať. Brrr...dnes je dosť chladno, ale hrdinsky  plávajú a ešte sa popri tom aj rozprávajú. Aj zvuky ich slov tlmene zanikajú v žblnkaní vody pod zábermi ich rúk.

Na lúke sa pasú ovce a pochutnávajú si na prvej čerstvej trávičke. Uprostred lúky sedí bača na rybárskej stoličke. Ten žije ako budhista. Stále v tichu, ponorený do prítomnosti, vždy absolútne pokojný, pozoruje okolie, ovce  a možno ani netuší, že je už blízko stavu osvietenia.

Dnes je taký deň....tichý. Ojedinelé slová ľudí znejú tlmeno a za zvukmi slov každý vníma to TICHO. Možno preto, že väčšina ľudí v tichu doma varí, pečie, chystá veľkonočnú výzdobu a keďže je vyhlásený stav izolácie, tak nikomu nie je veľmi do smiechu.

Ale o chvíľu už príde Lenka a snáď s ňou to ticho naším smiechom prerušíme...-)

A tak aj bolo. Naším hlasným hovorom a výbuchmi smiechu sme rušili ticho okolitých bytov.

Cítili ste to dnes aj vy? To ticho. Ticho za zvukom vašich slov. Alebo úplné ticho.....bez slov....