Také obyčajné Bytie - príbeh 18

                                                        


Keď som dnes ráno otvorila oči a uvidela som, ako vonku husto chumelí, zmohla som sa len na „jejda!“ Málokedy bývam z niečoho prekvapená, ale toto ma ozaj prekvapilo. Nuž....aprílová arktická vlna -))

Ako každé ráno aj dnes som si zacvičila a dala som si raňajky. Vyrušila ma nečakaná sms – prišiel vám balík. Hm....to iste bude to očakávané CD od môjho známeho hudobného skladateľa. Nedočkavo som upratala a hneď som vyrazila na poštu. Prišla aj kniha od môjho milovaného Eckharta Tolleho, aj CD. Toľko radosti v jeden deň.

Vyzdvihla som balíky a ponáhľala som sa domov. CD som hneď vybalila a pustila. Bola som veľmi zvedavá. Pavlova hudba ma vždy fascinovala. Započúvala som sa do prvých zvukov. .....Jemné....krásne, tajomné, mysteriózne. Myslela som, že  si vypočujem iba kúsok a pôjdem na prechádzku....ale zvuky hudby ma uväznili na gauči a nedalo sa prestať počúvať. Slovo „nádherná“ tú hudbu nevystihuje. Na tú hudbu niet slov. Je to dotyk s božstvom, ktorý vám zoberie dych...Pocit zázračna....

Často ma chytá skepsa zo života na tejto planéte, ktorú obýva tak primitívna civilizácia, akou sme my. Toľko agresivity, nevedomosti, zla, nenávisti, utrpenia, strachu....Často strácam chuť ďalej tu žiť.

Ale na druhej strane tieto dotyky s božstvom....Krása spanilých a dokonalých labutí, tichá nežná krása kvetov, sila  dokonalých  kryštálov a tí múdri a úžasní ľudia, ktorých je stále viac. Táto krásna Pavlova hudba, famózny spev Dimasha, múdrosť a krehkosť Tolleho a veľa ďalších skvelých ľudí, - ktorí síce nie sú bezprostredne v mojej blízkosti, ale....som šťastná, že obývajú túto planétu -  TERAZ, keď som tu aj ja. Pre toto všetko sa tu oplatí byť a žiť.

 

Pri priehrade  aj dnes nikde nikto. Len môj známy, pravidelný prechádzkár – dedko, ktorého mám tak rada. Napriek tomu, že vonku nebolo nikoho, bol riadne zamaskovaný v respirátore, zimnej bunde a kapucni. Ani on nevynechá prechádzku v žiadnom počasí. Stále husto chumelilo, spustila sa doslova fujavica . Vtáčkovia, ktorí už prileteli späť z teplých krajín, skackali v snehu, ovoniavali ho a asi sa čudovali, čo to je. Vydávali hlasné  škrekľavé zvuky, akoby varovali ostatných pred hroziacim nebezpečenstvom. Vonku bolo šedivo, husté čierne oblaky a chumelica vytvárali pochmúrnu atmosféru, ale vo mne stále znela hudba, ktorú som ráno počúvala. Atmosféra, ktorú Pavlova hudba vytvára je...neopísateľná. Prenesie vás do iného sveta. Do božských sfér. Rozvibruje dušu. Kto je plný takej lásky a takého úžasu, nevníma už zlo tohto sveta.

 

Prišla som domov premrznutá a mokrá od snehu. Na FB ma už čakala správa od kamarátky Lenky. „Čo hovorí astrológia na dianie na Ukrajine?“ No....vôbec ma nezaujíma Ukrajina, ani táto pandémia.

Sami sa rozhodujete, čo tvorí váš svet. Krása rozkvitnutej orchidey, spev drozdov a hrkútanie hrdličiek, krásne kryštály, ktoré vám v izbe vytvoria nádhernú energiu a božská hudba...to všetko tu môžete mať hneď  TERAZ.  Každý deň.

Alebo sa napĺňať hrôzou a strachom z vojny, zo smrti a z vírusu. Keď utrpenie a smrť príde, tak tu bude.  Dnešný pokoj a fascináciu z úžasu božských dotykov si nenechám vziať.

 

Chumelica skončila...na dnes. Topiaci sa sneh kvapká a ťuká na parapetnej doske, ťažké kusy mokrého snehu padajú z borovíc pod našimi oknami a ich konáre sa zase vyrovnávajú. Cykly času...tie my neovplyvníme. Ale čím sa obklopíte v svojom žití, to máte vo vlastných rukách. Či máte v byte krásne zakvitnuté kvety, nežné ruženíny a ametysty, či budete počúvať takú božskú hudbu ako ja dnes, alebo „hity“ z dnešných rádií prekladané strach vyvolávajúcimi správami – to je už na vás. Vytvárate si peklo alebo raj?