Také obyčajné Bytie - príbeh 2

 


Táto planéta, tento svet, tento vesmír, toto celé Stvorenie, v ktorom žijeme....všetko je tak nádherné a dokonalé! Nebyť nepriaznivých zásahov človeka. Ale aj to je dokonalé. Z dlhodobého hľadiska to má svoj zmysel a slúži to k poučeniu a k zmene správania človeka. Dúfajme.

Blížim sa k priehrade, neviem už po koľkýkrát počas tých 31 rokov, čo tu žijem.  Nikdy ma neomrzí každý deň sem zájsť .Je to tu tak nádherné. A každý deň niečo iné, nové, krásne. Často mám pocit, že žijem v raji. V každom ročnom období je to tu krásne, iné. Pred rokmi, keď ma osud zo dňa na deň „vyhodil“ z Bratislavy a po medzipristátí v Prievidzi som zakotvila tu, mala som depresívne stavy z toho, že som na dedine. Bola som vtedy totálne mestský človek. Absolútne. Kočka s dlhými vlasmi, tip – top vyobliekaná, postavička ako lusk, cvičiteľka aerobicu....a odrazu toto tu. Prírodu som v tých časoch  vôbec nevnímala. Celá nešťastná som sa vypravila vtedy za jedným múdrym liečiteľom a ten mi na otázku – „kedy sa odtiaľto dostanem preč“ – odpovedal: „Keď sa naučíte milovať týchto ľudí a túto dedinu“. A keďže mi tu vtedy bolo všetko ešte cudzie, zúfalá som si pomyslela: „To asi nebude nikdy.“ A teraz po rokoch žitia v tejto dedinke, ktorá je z roka na rok krajšia, útulnejšia, s krásnym okolím hôr, krásnymi uličkami a domčekmi, ktoré si ľudia zveľaďujú, milí ľudkovia, ktorých srdcia si našli k sebe cestu....milujem ich všetkých , dedinku aj hory a polia naokolo. Bola to veľká božská prozreteľnosť, že ma to zavialo práve sem.

Priehrada v dnešný tichý zamračený deň začína mať jarnú atmosféru. Ľad sa roztopil, kačice v párikoch plávajú popri brehu - - onedlho sa dočkáme mláďat, a tri labute dôstojne plávajú tiež. Labuť je nádherné zviera. Také majestátne, dokonalé. Kto je ten geniálny architekt všetkého vo vesmíre, že všetko dokázal stvoriť tak krásne a dokonale? Dokonalosť  púpavy je rovnako fascinujúca ako dokonalosť labute, každého stromu, aj každého človeka. Všetko je tu dokonalé také, aké to je. Vesmír a život v ňom je fascinujúci. Pozorovať labuť, jej tvary, to ako vznešene ticho pokojne pláva....je božský zážitok. Pozorovať párik  káčera a kačku ako svorne plávajú popri brehu – krásne. Človeka napadne myšlienka na svornosť ľudských párikov. Porovnáva...hmmm...

„Dobrý deň.“ – zdravím muža, ktorý kočíkuje ďalšie svoje vnúčatko.  Stretávam ho tu už pár rokov. Občas spolu prehodíme pár slov -). Milý človiečik.

„Dobrý deň“ – zdravím troch dedkov, s ktorými som už dobrá známa a často sa prechádzame spolu. Veľmi milí ľudkovia, ktorých doprevádzajú aj psíky. O kúsok ďalej mamičky s malými deťmi, radosť a detský smiech. Koľko šťastia....

Dnes je tu kľud. Ticho. Pár seniorov, dvaja bežci, dvaja otužilci ticho vychádzajú z vody, sú červení ako raci. Brrr...Mne stačí každovečerná ľadová sprcha  pár minút – to ešte zvládnem. Ale ponoriť sa celá do ľadovej vody....nič pre mňa.  A  dvaja rybári. Akonáhle sa ľad roztopil, vytiahli udice a vyrazili na rybačku. To je typická atmosféra pri našej priehrade. Krásna atmosféra.

Onedlho sa lúka zazelená novou trávou, ovce a kozy sa tu zase budú pásť každý deň a vytvoria romantiku tohto nádherného miesta. Zakvitnú vŕby, agát,  jabloň...Každým dňom sa to tu mení. A vždy je to krásne.

Keď sa slnko ťažko prediera pomedzi oblaky so žltým nádychom  - ako dnes, a nádherné je v lete pozorovať  posledné lúče zapadajúceho slnka, ktoré sa práve ukrýva za obzorom.

Skutočne to tu milujem.  Nesmierne. Priehradu, polia, lúky, veniec hôr naokolo, milých ľudí, s ktorými sme si blízki ako rodina. Milujeme tých, ktorí sú urečnení a vždy vysmiati, a milujeme aj tých uzavretých. Poznáme všetkých psíkov a aj krásnu ušľachtilú mačku, ktorú som stretla cestou domov. Majiteľ bol šťastný a potešil ho môj obdiv. Zvieratá skrátka milujem.

Taká milá malá dedinôčka a toľko lásky v nej. Niekto medituje na kurzoch v Indii o Raji....a my tu....v raji žijeme.