Také obyčajné Bytie - príbeh 21


 

Je príjemná pokojná sobota, popoludnie. Vytešila som sa s mojimi milovanými vnúčatkami a mojou dcérou, upratala som kuchynský „výbuch“ a vybrala som sa na prechádzku.

Po týždni, keď nás neustávajúci krutý víchor, sneženie , ľadovec a dážď uväznili v bytoch ešte drastickejšie ako celý lockdown, to dnes utíchlo. Vonku vládne pokojné bezvetrie a teplota vzduchu pomaly stúpa. Opäť môžeme odložiť zimné oblečenie.

Ľudia sa však z meteorologických náporov tohto týždňa len pomaly spamätávajú, lebo pri priehrade nás bolo len pár.  Avšak výnimočne dnes to nebolo v športovom duchu ako zvyčajne. Dnes ani jeden bežec, ani jeden otužilec, žiadny bicyklista – nič také. Nijaký šport sa dnes nekonal. Športovci a otužilci ešte asi nezaregistrovali, že počasie sa zmenilo .

Hučiaca hora utíchla, rozčerená hladina priehrady tiež. Búrlivé vlny už dnes nešplechotajú a nápory vetra nezhadzujú chodcov z nôh.

Dnes je tu len pár ľudí, ktorí sa pomaličky, pokojne prechádzajú, vychutnávajú si slabučký vánok, ktorý im ovieva tvár a pozorujú pomaly sa prebúdzajúcu jarnú prírodu.

Napriek vpádu arktickej vlny sa tráva zazelenala, vyrašil aj myší chvostík a pár podbeľov.  Na stromoch sa začínajú zelenať púčky a niektoré stromy bohato na bielo zakvitli. V nich hlasno bzučia stovky včielok, ktoré sa už pustili do práce. Aké  šťastie, že ich ani nečakaný jarný vpád zimy nezahubil.  Napriek všetkému sa príroda pomaly prebúdza.

Na lúke sa pasú ovce a vychutnávajú si čerstvú trávu, nespokojný baran sa ozýva: „bééé...“ Pár detí sa preháňa na kolobežkách a zmeny počasia ich vôbec nezaujímajú. Vždy prežívajú len prítomný okamih a nečas tohto týždňa je už pre nich ozaj minulosťou.

Ani na cvičiacich náradiach dnes ani jeden športovec. Len mamička s dvoma deťmi. Jej synček začal prosíkať: „Mamina, pohojdaj ma!“ Bol taký vytešený zo života a chcel sa tešiť ešte viac....keby ho matka pohojdala na preliezkach. Ale matka sa na neho podráždene vyrútila: „Ale nejeduj ma!!!“ Dieťa zrejme zvyknuté na takéto výbuchy matky sa nedalo odradiť a ďalej prosíkalo: „Mamina pohojdaj ma!“  A matka na neho ešte zúrivejšie: „ Ale nejeduj ma!!“ hmm....chlapček nič zlé neurobil, bol skrátka v stave radosti a šťastia a chcel prežívať ešte väčšiu radosť, ....keby ho matka pohojdala....Stačila minútka hojdania a chlapček by bol šťastný a celá rodinka by odchádzala v radostnej nálade. Ale táto nevedomá matka , ktorú nikto „nejedoval“, len ona sama seba, vychrlila toľko energie zlosti a tým ovplyvnila náladu celého okolia...a navyše začala chlapčekovi nadávať, aký je „zlý a neposlušný...!“  Bolo to krásne dieťa v stave božskej radosti.  Nič zlé neurobilo. A táto nevedomá matka si neuvedomovala, čo svojimi slovami spôsobuje. Neuvedomuje si, že môže zablokovať prežívanie radosti, sebavedomia a spokojnosti v tomto človiečikovi na celý život. Môže mu zablokovať šťastné prežívanie vzťahov na celý život. Neuvedomovala si, čo robí. Nehovoriac o tom, že jej negatívne energie sa šírili do celého okolia...do celého vesmíru.

Snažila som sa nenasávať tie energie a pokojne som kráčala ďalej. Vychutnávala som si bezvetrie, pokoj, ktorý nerušil víchor, ani prudký entuziazmus športovcov...len zvuk kačiek, štebot vtáčkov, bzukot včiel a békanie oviec.

Zvažujme slová. Prijímajme každý okamih a snažme sa vyhovieť prianiam svojich detí aj každého človeka, pokiaľ je to len možné. Čo je to láska? – STAV  ABSOLÚTNEJ  MÚDROSTI – keď chápeme všetko a všetkých a na základe toho konáme.