Také obyčajné Bytie - príbeh 22

Dnes to nebude príbeh z nášho dedinského prírodného prostredia. Dnes sme sa s dcérou vybrali do mesta vybaviť pár vecí, ktoré v období lockdownu nebolo možné vybaviť.

V meste som nebola pekných pár mesiacov, takže som až po príchode na zastávku zistila, že autobus, na ktorý čakám nepríde. Zmenený cestovný poriadok. A už to začína – zmätky a chaos z „civilizovaného sveta“. Nuž, zavolala som si taxík a vec je vyriešená.

Po príchode na stanicu sme si to hneď namierili do hodinárstva, kde mi milý hodinár zručne a rýchlo vymenil baterku v hodinkách. Pol roka som „prežila“ bez hodiniek. Tento milý hodinár je otecko mojej bývalej žiačky, ktorú mám veľmi rada a tak som ju nechala pozdraviť. Príjemné stretnutie.

Po mesiacoch prežitých v izolácii som si zvykla na stav ticha, pokoja a trpezlivosti. V tomto stave som aj teraz...stále. Pokojne a trpezlivo som stála v rade a čakala som na výmenu baterky. Neobjavila sa zvyčajná nedočkavosť.

Potom sme zamierili do ďalšieho obchodíku, kde unudená predavačka- ako zvyčajne telefonovala a keď si ma všimla, nekonečne dlho zhľadúvala tovar, ktorý som chcela. Čakala som pokojne a trpezlivo.

Nasledoval ďalší obchodík, kde som chcela pár produktov zdravej výživy. Predavačka   sa ma pýta: „Chcete tieto menšie kúsky , alebo tie väčšie?“ „Tie menšie“ – odpovedám. Balíček som zobrala, zaplatila – doma som zistila, že mi predavačka dala tie väčšie kúsky. Nuž – nebola som plne bdelá a nevšimla som si chybnú zámenu. „Posekaj ich kladivom“ – poradila mi neskôr dcéra . -))) Nuž, aj to je riešenie. Príučka – byť bdelý v každej situácii. Keby som bola, nestalo by sa to.

Ďalší obchodík – chcela som dva produkty, zaplatila som za ne, predavačka mi podala sáčok s predpokladanými dvoma produktami, za ktoré som platila – až doma som zistila, že som si odniesla len jeden. Druhý mi predavačka „omylom“ nezabalila. Opäť moja chyba.  Mala som to skontrolovať, mala som byť plne bdelá. Nestalo by sa to. A toto sa mne nestáva. Asi som už aj nakupovať zabudla.

A toto sú tie cvičenia v bdelom vnímaní. Nemusíte chodiť na ezoterické semináre, kde vás v tomto budú cvičiť. Precvičia vás bežné situácie v každodennom živote. Nuž – už som zabudla na „čaro civilizovaného sveta“. Choas, zmätky, napätie. Ale keď je ZA tým vaše vnútorné ticho – pohoda.

Ďalší obchodík – papiernictvo. Pri pulte stál  fešný muž v mojom veku a kupoval spinky. Dlho zvažoval a vyberal a ja som ticho trpezlivo čakala. Odišiel a ja som ďalej čakala a nechala som predavačky, aby si pokojne dokončili, čo práve robili. A tie, keď si ma všimli, že stále stojím pri pulte, mi hovoria : „Prepáčte, ja som myslela, že ste spolu (s tým mužom so spinkami). „Kiežby“.....- prehodila som zvesela -)) Zasmiala som ja aj predavačky.

Nasledovala káva v okienku. Obsluha bola pomalá, ale čakali sme trpezlivo a v tichu. Tak....trpezlivosť už snáď mám zvládnutú.

Za sklom sme uvideli lákavú pistáciovú tortu. „Dáme si?“ – pýtam sa dcéry. No dobre, jeden kúsok. Tak som si pýtala tortu od čašníka. „Ale tá je narodeninová pre kolegyňu.“ –) No....ale mohli nám z tej torty ponúknuť -)Hmmm....to je dnes ale zážitkov. A úplne iných, ako tie , keď som v tichu pozorovala ovce alebo labute.  Príroda vás učí tichu, civilizácia bdelosti a trpezlivosti. Ale humor je všade ,- ak ste na humor vnútorne nastavení. A láska je tiež všade – ak ste vnútorne v stave lásky.

 

Pri príchode domov som o chlp unikla prudkej dažďovej prehánke. Tak...už som zase v  mojom prostredí. Pokoj a kľud. Popoludní som si vychutnala pravidelnú prechádzku s priateľkou . Labutiak predvádzal svoju krásu , rozťahovala krídla a silno nimi mával. Nádhera.

Ďalšia prehánka nás vyhnala domov. Kamarátka mi pomohla zasadiť muškáty. Na  to som sa od zimy tešila. Oteplilo sa, muškáty zasadené. Jar je v plnom prúde.

Poučenie z dnešného dňa? Bol to deň plný zážitkov, lekcií trpezlivosti, bdelosti a ticha „ZA“ tým všetkým. Lekcie humoru a lásky.