Také obyčajné Bytie - príbeh 24

Dnešný deň sa niesol v znamení „sociálnych kontaktov“.

Keď som pred 35 rokmi žila v Bratislave a bola som totálne mestský človek, považovala som každú dedinu za „dieru“ a vlastne som vidiek ani nepovažovala za možné miesto na život a dedinčanov  za ľudí hodných pozornosti. Taká som  bola hlúpa....mladá. Krásna, najlepšia cvičiteľka aerobiku....ale hlúpa. Neprebudená. Nič som nevedela o živote, o skutočnej múdrosti, ani o osvietených bytostiach.

A keď ma osud zo dňa na deň „vyhodil“ sem, na vidiek, myslela som si, že umriem a dostala som  takú ťažkú depresiu, ktorá ma skutočne dostala na pokraj smrti. Vlastne nie na pokraj...ale reálne do stavu klinickej smrti – ktorej výsledkom bolo prebudenie....A  tak ďalej...

Keď som vtedy zúfalá  išla za jedným múdrym liečiteľom a pýtala som sa ho, kedy sa už konečne dostanem z „tejto diery“  PREČ – teda do „veľkého mesta“, povedal mi: „Keď sa naučíte týchto ľudí milovať.“ To bolo asi rok pred mojím prebudením do stavu vedomého života.

Netušila som, že to raz naozaj  príde.  Bola to ťažká a dlhá cesta. Roky utrpenia, depresií, smútku, samoty, bolesti.

Až potom....prídu také nádherné dni, ako ten dnešný.

Vzácny - hlavne po dlhých zimných mesiacoch „pandémie“, keď som aj celé týždne nestretla nijakého človek, celý týždeň som neprehovorila, lebo nebolo s kým.....naozaj ťažké obdobie....Ale samota  je skvelý učiteľ.....aj liečiteľ.

A potom.....príde takýto deň. Aprílový. Sociálny J))

Ráno na teplomery 0 stupňov. Čakalo ma dnes zase testovanie, lebo niektorí lekári ho skrátka vyžadujú ( a niektorí múdri nie), ale vybrala som na prechádzku.

Obliekla som si rolák, bundu, aby som nezamrzla. Schádzam dolu sídliskom a pred  farebným panelákom sa vystiera kamarátka Veronika a pýta sa: „ Ahoj Evi, ako je? Čo si mám obliecť?“ A ja jej na to, bez toho, že by som spomalila: „Zimaaa...“ A Veronika na to: „Zima zima“ a zasmiala sa.

Zídem dolu k priehrade a tam dnes pusto. Pár bežcov, jediný otužilec ticho stál  vo vode. Z okien školy sa ozýval krik  detí, smiech a zvonenie. Koniec prestávky.

Na hladine priehrady som dnes nevidela  ani kačky, ani labute.

Len muž, ktorý sa stará o dobrý stav hrádze upratoval spílené haluze. Inak – nikde nikto. Napriek mrazu som sa riadne rýchlou chôdzou zahriala. Ani ovce nes nevyliezli. Aj drozd iba akosi smutne škrieka. Zdalo by sa.....aká smutná prechádzka. Ale...stromy sa zazelenali, zakvitli, tráva podrástla a hučia prvé kosačky. Slnko napriek mrazu hrialo.

Končím okruh a zbadala som kamarátku Janku: „Ahoj Janka, kam si sa vybrala?“ A ona na to: „Na prechádzku.“

„Taká vyparádená?“ – začudovala som sa. Janka mala na sebe topánky na opätkoch, kabelku, parádnu zimnú bundu.  Ja som vždy v rifliach, tričku a teniskách. Ale Janka – tá je vždy ako zo škatuľky-)

Chvíľu sme sa porozprávali  a už trielim ďalej. Príjemné stretnutie. Janku som  už dávno nestretla. Mám ju rada.

 

Prežila som test a sadám do taxíka, lebo pol hodinu čakať na autobus  sa mi nechce. Toto by sa mi v Bratislave nestalo. Ale  - všetko má svoje pre a proti. V Bratislave je viac autobusov, ale aj viac hluku a smogu.

Strávila som príjemných 10 minút s milým taxikárom.  Dobre sme sa porozprávali. U „nás doma“ mi zaprial krásny deň a rozlúčil sa so mnou.

 

Zdalo sa mi márne stráviť také krásne slnečné popoludnie zavretá doma. A tak volám kamarátke Blažke: „Nejdeme na kávu do Hygge?“ – to je naša milá kaviarnička. „Poďme. Aj sa prejdeme.“

Obchádzame priehradu, teraz je tam už dosť veľa ľudí, pokojne kráčajú, debatujú....páriky aj osamelí...

Rozprávali sme sa o všeličom a odrazu Blažka hovorí: „ Dnes tu nevidieť nijaké kačky..............kde sú?“ A ja dodávam: „ Ani labute tu nie sú....“

Hmm.....v tej chvíli mi to došlo....Toto má „na svedomí“ môj kamarát mág, ktorý vie robiť takéto „kúzla“. Kúzla s vnímaním. Vie urobiť, aby ste videli, či nevideli, čo on chce. Je to veľký mág a čarodej. Nuž...keď ho takéto hry bavia....Mňa nie. Celá mágia ma „nebaví.“ Mňa baví také obyčajné bytie.

Zamierili sme si to s Blažkou do Hygge. Bolo tam pripravených veľa stolíkov a len primeraný počet ľudí a tak sme sa usadili ku káve. Slnko pieklo, sedela som v krátkom tričku, Blažka ako vždy v dvoch pletených hrubých rolákoch. Rečnili sme a rečnili. Bolo tam tak krásne. Vôbec sa nám nechcelo odísť...Prerušil nás telefón....skrátka......taký sociálny deň...Konečne..po dlhých mesiacoch čarovného ticha......

No......vymenili by ste takýto raj za hluk Bratislavy? Vďaka, že ma to zavialo sem.....do raja....