Také obyčajné Bytie - príbeh 25

 


Rastie aj na vašom dvore čerešňa? Tu u mňa stojí priamo pod mojimi oknami. Krásna, husto bielo zakvitnutá....ako nevesta. Dnes si zrejme vychutnám posledný deň  ( V tomto roku) tú tichú krásu, lebo prichádzajú dažde a bude po kvietkoch. Krása tejto čerešne robí náš dvor v tomto období akýmsi slávnostným. Nádhera. Celý dvor je obklopený rôznymi stromami, ale čerešňa je tu teraz „hviezda“. Tá najkrajšia...

 

Počúvate aj vy v podvečer spev drozda? Na našom  dvore jeden vyspevuje každý večer. Akonáhle sa trochu zotmie, tak začne koncert. Prenádherný. Jedna melódia za druhou, a tak hlasno, že umlčí všetkých ľudí – čo sú vonku aj v bytoch, umlčí ostatných vtákov a všetci ticho a fascinovane počúvajú tohto speváka. Najlepší operný operenec na našom dvore. Jeho spev sa ozýva široko ďaleko...až do našej hory...

Pár týždňov predtým prebiehala bitka medzi dvoma drozdami – to bol tiež fascinujúci pohľad – a teraz tento jeden ( asi víťaz)- vyspevuje a láka samičku. Tak tomu hovorím „divadlo“- a nie fraškám, ktoré vymyslel ľudský rozum.

Započúvajte sa v tichu podvečera do spevu vtákov. Vnímajte rôzne melódie. Je to nádhera.

Ďateľ celé dni usilovne klopoce do stromu, hrdličky hrkútajú, počuť dudka a mnoho iných vtákov. Započúvali ste sa? Alebo ich spev akosi prúdi okolo vás a vy si tú krásu ani NEUVEDOMUJETE, lebo ste nevedomí? Stíšte sa a započúvajte sa. Otvorte okno, sadnite si von na lavičku a počúvajte v podvečer....

 

Videli ste už zblízka labutie hniezdo a labuť ako hniezdi na vajíčkach? Ja som  videla včera. Ako som išla okolo priehrady, dostala som vnuknutie, že nepôjdem po betónovej cestičke pre cyklistov, ale po lúke, tesne popri vode. A ako tak idem, odrazu vidím – labuť stočenú uprostred hniezda. Vyhrievala sa na slniečku. Ticho som si prezerala hniezdo, aby som labuť nevyrušila. Hniezdo bolo dokonalé. Z dosť hrubých konárikov  vŕby, pod ktorou bolo umiestnené. Veľké.  Rozmýšľam – ako niečo také dokonalé tí vtáci dokážu urobiť? Zázračné. Príroda je fascinujúca. Aj v jej božských, aj v tých brutálnych prejavoch.

 

„Prírodu drží vo svojom objatí obrovský tichý priestor. Ten pokojný priestor drží aj vás.“
(E. Tolle, Reč ticha)