Také obyčajné Bytie - príbeh 27

                                                                            

Tento príbeh nie je zo súčasnosti. Stal sa asi pred 28 rokmi, keď som bola ešte mladá, zdravá, krásna, štíhla....Moja dcéra mala asi 4 roky. A jedného dňa – tak ako každý deň, sme sa vybrali na prechádzku. Vtedy som ešte vládala, tak prechádzky boli dlhé. Obehli sme priehradu, prešli sme cez polia, horu, až k vzdialenému majeru, kde chovali kravy. To, čo sa nám tam stalo, som skutočne nepredpokladala...

Ale od začiatku....

Bol  krásny májový deň....ale o 28 rokov skôr. Slnko silno žiarilo, okolo priehrady bolo veľa ľudí, vrava, smiech... Na poliach už čosi zelené rástlo, stromy kvitli – presne tak, ako teraz. Prešli sme už spolu s mojou malou dcérkou poriadny kus cesty. Blížime sa popri hore po poľnej cestičke k majeru, keď tu odrazu – zaregistrovala som rozzúreného vlčiaka, ako rýchlo beží oproti nám. Zúrivo ceril zuby, dychčal, uháňal  stále rýchlejšie. Krv mi stuhla v žilách . Skamenela som od hrôzy a len som hlesla smerom k dcérke: „STOJ“. A ona – neuvedomujúc si, čo nám hrozí , zastala. Našťastie stála ticho, nič nehovorila, neplakala. Stále potichu. A ja tiež.

V tej chvíli sa mi vynorila spomienka na jednu príhodu, ktorú som čítala v knihe jedného tibetského lámu. Volá sa Lobsang Rampa. Ten príbeh si už veľmi nepamätám...Pamätám si len, že ho, zrejme počas 2.svetovej vojny uväznili fašisti v akejsi kobke, kam nahnali zúrivých vlčiakov, vycvičených na to, aby vhodenú ľudskú obeť roztrhali na kusy a zlikvidovali. Lobsang v tej situácii zachoval chladnú hlavu. Bol absolútne pokojný. Upreným zrakom priam zhypnotizoval celú svorku zúrivých vlčiakov. Jedného po druhom. Vysielal k nim priateľské energie, lásku...Až kým „nesklapli“ a nezačali priateľsky kňučať a vrtieť chvostami. Keď sa objavili jeho väznitelia a prišli skontrolovať, či psy už dielo skazy vykonali, neverili vlastným očiam. Mních obklopený svorkou kňučiacich  spriatelených psov.

A toto mne preletelo mysľou vo chvíli, keď sa na mňa a moju dcéru rútil rozzúrený pes s vycerenými zubami. Ten bol tiež vycvičený na to, aby žiadneho „nepriateľa“ nepustil do blízkosti kráv.

Ostala som stáť. Nohy sa mi triasli od strachu, ale snažila som sa zachovať pokoj. Pes bol od nás asi 30 -50metrov. A stále rýchlejšie sa približoval. Uprene som mu hľadela do očí. Začala som smerom k nemu silno vysielať lásku. V duchu som mu hovorila: „Milujem ťa....milujem ťa....milujem ťa...“ Zhlboka som dýchala, a stále som vysielala smerom k vlčiakovi lásku. Myslela som na Lobsanga Rampu – ktorý síce prešiel dlhoročným výcvikom v kláštore, ale povedala som si: „Musím to dokázať aj ja. Po rokoch jógy a meditácií by sa to mohlo podariť.“

 Pes odrazu  začal spomaľovať....Bol od nás už asi len 15 – 20 metrov. Až spomalil úplne...spustil chvost...pomaly sa otočil a začal kráčať späť-  smer kravín. Stále som stála na mieste. Nohy sa mi veľmi triasli. Pozorovala som odchádzajúceho vlčiaka a čakala som, či ho nenapadne opäť sa pustiť smerom k nám. Nie...Strácal sa v diaľke. Moje srdce sa pomaličky skľudňovalo, dych sa normalizoval a tak sme sa aj my s dcérkou pomaly otočili a odchádzali sme popri hore - smer priehrada. Ticho a bez slova. Z toho šoku som stratila reč.

Až pri priehrade už  opäť v obklopení ľudí som  nadobudla pocit bezpečia a vrátila sa mi radostná nálada a pocit pokoja.

Často na tento zážitok myslím a uvedomujem si, že je pravda to, čo píšu mnohí mystici v svojich knihách: „Nie je náhoda, že práve teraz   čítate práve toto...“

Keby som nečítala príbeh Lobsanga Rampu, asi by som nedostala vnuknutie zhypnotizovať psa a ani by som neverila,  že to môžem dokázať.

A čo čítate v týchto dňoch vy?