Také obyčajné Bytie - príbeh 33

                                                                           

Dnes konečne po dlhých dňoch, keď bolo daždivo a zamračená obloha znižovala náš energetický náboj – slnečno. Vonku je hneď iná nálada. Ľudia sa vybrali na nákup, na prechádzku a len tak posedieť si na lavičkách na našom námestíčku.

Ja som sa vybrala tiež. Keď som vybavila nákup, zašla som za našou šikovnou krajčírkou Ivetkou. Porozprávali sme sa o tom, ako jej išla práca počas epidémie, ale aj o tom, ako mne nejaký neprajný heker blokuje uverejňovanie týchto mojich príbehov, aby ich ľudia nevideli. Nuž – zlo je medzi nami prítomné.

Zaniesla som domov nákup a vybrala som sa na prechádzku. Keď som vyšla z paneláku, všimla som si, že trávnik je už pokosený. Spomenula som si, ako sme okolo tohto trávniku išli pred týždňom s mojim vnúčikom a ten keď uvidel trávu husto zarastenú  stopkami odkvitnutých púpav, nadšene zahlásil: „ Aha , aké stádo púpav!“ J))) Hahaha...Na niečo, čoho je veľa pozná slovo „stádo“, lebo často počuje – aha, stádo srniek...-)) Zasmiali sme sa na jeho nadšení , ale on nepochopil, prečo sa smejeme. Význam slova „stádo“ časom pochopí.

Vonku vládla skvelá nálada.  Stromy bujne zelené, orgovány omamne voňajú, „náš Maďar“ predáva výbornú zeleninku a jahody, ľudia okolo neho rečnia, vyberajú a každý je rád, že život zase plynie.

Zastavím sa na Obecnom úrade zaplatiť za smeti a podebatujem s úradníčkou o službách smetiarov, ktoré sú stále drahšie ale zase...aj práca smetiarov je veľmi náročná a odmenu si zaslúžia. Dúfajme, že ju dostanú.

Schádzam k priehrade a kontrolujem pohľadom labute. Prežili tie prudké a dlhé dažde? Labutiak si vychutnáva slnečnú pohodu a pomaly pláva okolo hniezda, labuť, stále sedí na vajíčkach. Z diaľky nevidím, ako sa jej darí. Či je živá. Sedí už skoro mesiac a nič neje, musí byť na smrť vyhladovaná a mokré premoknuté hniezdo jej tiež nepridá. Dúfajme, že to hrdinsky vydrží a mláďatká sa zdarne vyliahnu.

Muž, ktorý sa stará o hrádzu už usilovne kosí. Je veľmi pracovitý, skromný, úctivý, milý.

Uháňam ráznym krokom a stretávam kamarátku Eriku s vnúčikom : „ Ahoj, koho to máš so sebou?“ – pýtam sa Eriky. „Vnúčika z Nemecka...to je dnes krásny deň -)“ – tak to je teda veľmi milá návšteva. Chvíľu sme sa porozprávali a idem ďalej. Na cvičiacom náradí sú dnes malé deti s mamičkou, stretávam pár psíčkarov s vytešenými psíkmi, ktoré si užívajú  dnešný krásny deň. Obchádzam Máj, ktorý dažde celkom dobre zvládol a spomínam si na otázku môjho vnúčika, ktorý si Máj premeriaval pohľadom lížuc zmrzlinu a pýtal sa: „ Prečo tu ten Máj stále je?“ „No....vysvetľujem mu, lebo je ešte stále mesiac, ktorý sa volá  máj..“ Jurko prikyvuje...hmmm...hmm...ale neviem, či tomu celkom rozumie -).

Je to tu krásne. S naším Májom, mamičkami a hrajúcimi sa deťmi, s Maďarom jeho zeleninou, skupinkami žien, ktoré sa tešia, že sa môžu porozprávať.

Také obyčajné krásne Bytie...

Prídem domov, vylúpem hrášok, očistím zeleninu a pustím sa do varenia skvelej jarnej polievočky. Po období dažďov, keď som si dni krátila štúdiom astrologickej literatúry, si celá šťastná vychutnávam toto úplne obyčajné šťastné Bytie....