Také obyčajné Bytie - príbeh 36

                                                                               

Dnešný „príbeh“, ktorý neviem, či je vôbec príbehom, nebol príjemný ani veselý. Ale....aj tieto veci patria do nášho obyčajného Bytia.

Čakala ma kontrola u lekára. Bola som objednaná na ôsmu, tak som skoro vstala, vychystala som sa a pokojne som sa taxíkom dala zaviezť do zdravotného strediska. V čakárni bol len jeden muž, potešila som sa- ako fajn, za chvíľu budem vybavená. Ale mýlila som sa. Tento lekár je totiž „trochu zvláštny“ a teda aj k pacientom sa správa mierne povedané „zvláštne.

A tak aj dnes. S pacientom, ktorý bol vnútri sa pol hodinu vykecával a jeho rečnícke prejavy bývajú tak trochu pritiahnuté za vlasy a pre pacientov veľmi nepríjemné. Pacient konečne vyšiel, ale potom sa spoza dverí objavil ďalší čakajúci pacient a ďalšie „vykecávanie...nuž nemalo to konca. Po hodine som sa konečne dostala dnu. Ale aké nemilé prekvapenie – sestrička odo mňa pýtala test, alebo či som už mala kovid, alebo či som zaočkovaná. A ja odpovedám: nie – nie – nie. Sestrička zhrozená, akoby som mala prinajmenšom lepru vyletela za lekárom zistiť, či ma prijme.....takú nebezpečnú...zdravú...bez testu a bez takého „bezpečného“ očkovania. Lekár ma prijal, tak som myslela, že všetko je ok. Ale stále som nevedela, prečo také scény. A to bol ešte len začiatok. Sestrička mi odmerala tlak, išla mi robiť EKG – pýtam sa jej: Respirátor si mám nechať? Keď ho mám nasadený tak dlho, búši mi srdce. Sestrička na mňa zrevala: „Nevymýšľajte! Mne tu nikto bez respirátoru behať nebude. JA to nosím rok celé dni a tu som!“ ---hmm....zarazene som stíchla a nechala som si natočiť EKG dúfajúc, že búšenie môjho srdca sa na ňom neodrazí. Vtom vošiel do miestnosti lekár... Milo som ho pozdravila, netušiac, čo ma čaká. Ten sa nadýchol a spustil na mňa taký krik, prednášku na tému nutnosti testov a že on to vyžaduje a ani neviem, čo všetko na mňa chrlil. Len som stihla hlesnúť: „Nevedela som, že je potrebný test a...iní lekári ho odo mňa nežiadali.“ A ten obordovel a spustil ďalší zúrivý príval slov: - či aj inde tak dlho ležím a neviem čo...Hovorím mu: „ U zubárky som mala pol hodinu otvorené ústa a test som nepotrebovala..“ Ale ani ma nepočúval a spustil ďalší príval urážok na moju adresu, kriku a rozčuľovania. Zakončil to tým, že po ďalšom hlbokom nádychu mi rezolútne povedal, že mi nedá lekársku správu do ruky, kým mu nedonesiem negatívny test! Tak ! a basta! A budem ho musieť poslúchať, lebo on je tu „pán“! Len som ho ticho s úžasom pozorovala a myslela som na to, že snáď nedostane mŕtvicu z toľkého jedu.

Keďže lekársku správu súrne potrebujem, lebo bez nej nedostanem lieky, ktoré potrebujem k zachovaniu môjho života, už som nič nehovorila. Búšili do mňa slovne na preskáčku spolu aj so sestričkou. Vetu doktor, vetu ona, akoby som bola prinajmenšom masový vrah. Dovolila som si len byť zdravá, dovolila som si nemať kovid a nebyť zaočkovaná vakcínou, ktorej bezpečnosť je diskutabilná.

Sklapla som , letela som dať sa otestovať – poriadne som sa prešla. Keď som sa vrátila do čakárne , doktor už vychladol a akonáhle ma zbadal, hneď ma zavolal do ambulancie, dal mi správu a ukázal mi hromadu zdravotných záznamov pacientov, ktorí počas epidémie zomreli. Sms o mojom negatívnom teste ho už ani veľmi nezaujímala. Už si povedal "svoje", bol spokojný. Nuž...súcitím s trpiacimi aj s doktorovým strachom. Ale to neospravedlňuje príšerný spôsob, akým so mnou jednal. Zmohla som sa len na: „Taký cirkus...“

Potom ma ešte desil prízrakom smrti, vehementne mi vnucoval očkovanie, “Kým to neoľutujem“ a kým nebudem veľmi smutná z následkov odmietanie takej bezpečnej metódy ochrany.Ukazoval mi jeho zošit s prednáškami z vysokej školy, kde ich školili o kovide a o veľmi účinnom očkovaní. Mlčala som. Už som nič nekomentovala. Nuž....máme na vec iný názor. Chápem, že lekár, ktorý videl okolo seba toľko umierajúcich je vydesený...Ja som videla za ten rok len jedného chorého na kovid. Som izolovaná, takže sa veľmi nemám kde nakaziť. A celkove...mám iný postoj k tomuto celému, k životu. Nezúrim, nenadávam ľuďom, nestresujem sa. Veľa okolností. Chápem aj lekárov, ich ohrozenie, chápem sestričky, cítim s nimi všetkými. Ale súcitím aj so mnou – že od čias tejto epidémie je každá kontrola u lekára stres, ohrozenie môjho života.....sme v tom všetci spolu. Každý má v tom svoje miesto, svoj údel. Sledujem videá a rozhovory s lekármi, odborníkmi, ktorí „sú v obraze“ a podľa toho si vytváram môj názor na to všetko.

Upratala som byt, oddýchla som si a vybrala som sa na prechádzku. Na stráni nad priehradou sa vo vetre krásne vlní tráva, v nej zvončeky, iné ružové kvietky, kopec iskerníkov. Nádhera. Stretám kamarátku Eriku s manželom. „Evka už naberá vitamín D..“ zasmejem sa. Prehodíme pár slov a kráčam domov. Dopoludňajšiu príhody mažem z hlavy, obdivujem krásu zeleného venca hôr naokolo a uvedomujem si...aj toto je také obyčajné Bytie. Zachovaj pokoj v duši , láskavosť ku každému, súcit a pochopenie...