Také obyčajné Bytie - príbeh 45

                                                             


Horúčavy na pár dní ustali a bol jeden z tých zamračených chladnejších príjemných dní. Krátko popoludní som sa vybrala na prechádzku. Vonku takmer nikoho, ľudí to neláka von, ak práve nie je slnečno a horúco. A ja mám práve takéto zamračené chladnejšie dni rada. Pri priehrade tiež nikto, len pár rybárov. Labutia rodinka sedela ticho na brehu v tráve pod smutnou vŕbou. Romantický pohľad. Všade ticho a pokoj.  Kráčam rázne, teším sa pohľadom na polia a okolitú zeleň hôr. Prechádzam hrádzu a upútal ma mierny ruch na svahu nad priehradou, ktorú pred pár dňami pokosili. Po stráni boli porozkladané valcovité baly sena. A teraz...na stráni pristavili vlečku a traktor so zvláštnym mechanizmom. Akoby také dve dlhé železné ruky, ktoré sa roztiahli – ako keď človek roztiahne náruč – a stroj týmito železnými „rukami“ uchopil bal sena a veľmi zručne ho položil na pristavenú vlečku. Potom sa opatrne presunul k ďalšiemu balu sena a procedúra sa opakovala, až kým na vlečku naukladal úhľadne dve poschodia balov sena. Pozorovala som to s úžasom a premýšľala som – ako niekto dokáže vymyslieť taký dômyselný stroj, ako ho dokáže zostrojiť a potom ako ho dokáže traktorista tak šikovne a zručne obsluhovať. Obdivujem um a šikovnosť ľudí.

Keď bola vlečka plná, traktor sa opatrne pohol a s napätím sme pozorovali, či sa vlečka kymácajúca sa na nerovnom povrchu nenakloní príliš a či celý náklad nevysype. Už som videla , ako sa baly sena rozkotúľajú po stráni a celý proces bude treba opakovať. Ale traktorista bol šikovný a zrejme dobre vedel, čo robiť. Baly boli dôkladne poukladané a náklad zdarne odvezený. Úžas....akí sú ľudia umní, zruční, pracovití. Veľký obdiv. Bol to pre mňa krásny zážitok. Pozorovať tichú trpezlivú prácu traktoristu na pustej lúke, kde v ten deň ani oviec nebolo. Len traktorista s jeho prazvláštnym strojom, vlečka a baly sena porozkladané po lúke. Traktorista – zrejme obyčajný skromný človiečik, si ani neuvedomuje, akým nádherným predstavením dopĺňa našu tapisériu   Bytia.  Nádhera. Netreba ísť na Tahiti, aby ste boli svedkom úžasu...Také obyčajné bytie...