Také obyčajné Bytie - príbeh 57

 


Tento príbeh sa stal takmer pred 30 rokmi a rada naň spomínam. Učila som vtedy na škole v našej dedine malých prváčikov. Ja som bola vtedy ešte plná nadšenia z práce a prváčikovia vzrušení z poznávania písmenok. Aj v ten deň sme sa učili nové písmenko. Po celej triede boli ponaťahované motúzy, na ktorých boli zavesené výkresy s písmenkami a obrázkami. Výkresy som vtedy s nadšením vytvárala ja sama. Boli krásne. A – auto, B – bába, L – lopta....Deti boli výkresmi očarené.

Na tej hodine som deťom zaujímavo vysvetľovala nové písmenko a deti ma pozorovali. Trieda bola na prízemí a priamo z okien  bol výhľad na celú priehradu , polia a hory  naokolo. Krásny pohľad. Odrazu som z okna zaregistrovala ženu – asi 50 – ročnú, ako sa blíži chodníčkom od priehrady k detskej šmýkalke, ktorá bola na pieskovisku asi 50 metrov od školy. Žena sa opatrne poobzerala, či ju nikto nevidí a pomaly začala vystupovať po rebríčku na šmýkalku. Ale neuvedomila si, že za oknami školy sedia deti a učitelia, ktoré ju vidia, ale ona ich nevidí. Poobzerala sa ešte raz a s nadšením sa spustila po šmýkalke dole. Šaty mala čierne, so širokou sukňou. Ako sa spustila, nápor vzduchu jej sukňu nadul a tá jej vyletela ako balón až nad hlavu. Ku koncu šmýkalky to ženu nadnieslo dohora a ona plnou silou dopadla do piesku na jej impozantné pozadie. Ten pohľad ma tak rozosmial, že nič netušiace deti na mňa nechápavo pozerali – prečo sa pani učiteľka tak smeje?  Ale keď si všimli, kam smeruje môj pohľad, začali ženu pozorovať aj oni. A žena – zopakovala svoj výkon ešte raz, tentokrát už aj pod pohľadom detí. Tie, keď videli, ako žene sukňa vyletela až nad hlavu a ona dopadla z výšky do piesku, vybuchli do takého smiechu, až sa za bruchá chytali. Zvuk smiechu zrejme doliehal až k žene, lebo tá sa zarazene začala pozerať po oknách tried a uvedomila si že za oknami v triedach niekto sedí. Niekto, kto ju celý čas pozoroval. Zahanbene rýchlym cupitavým krokom odišla preč. Deti sa po chvíli upokojili z toho nečakaného zážitku a výuka písmenka pokračovala.

Často na tento zážitok spomínam....a často si pri tej spomienke pripomínam – nikdy neviete, kto vás odkiaľ pozoruje -)

Dnes je hladina priehrady úplné pokojná, nikto sa tu neprechádza, labuť sedí na vode, ani sa nehýbe...Vyučovanie už skončilo. Ale vždy sú oči, ktoré tú krásu pozorujú....